Leisure Simple Layout

A szamuráj kardja - Mark Smith / Jamie Thomson

A szamuráj kardja - Mark Smith / Jamie Thomson

Trolltooth Titán időrendje szerint abban az évben, amikor Allansián A pusztító ténykedései zajlottak, Atlantiszon pedig A mélység démonai borzolták a kedélyeket, Khul távoli vidékein is zajlottak az események. Az említett két műhöz hasonlóan ez sem igazán illeszthető be egyetlen hős eposzi kalandfolyamába. Bár a Skorpiók moscarából és a Vértengerekből ismerősen csengő Khul kontinensén, ám ezúttal a szamurájok és társaik távoli tájain játszódik.

Főhősünk ezúttal egy szamuráj, akinek a gazdája igen nagy bajba került. A sógun kardját ugyanis ellopták. A kard hiányában a birodalmat a szétesés fenyegeti. A tolvaj Ikiru, az Árnyak ura a sokat sejtető Démonok vermében tanyázik. Hősünkre vár a feladat, hogy a gaztettet halállal büntesse és visszaszerezze eme becses fegyvert. Természetesen a kard varázshatalommal bír, aminek titkát szintén a harcosnak kell megfejtenie.

A könyv része volt a Rakéta kiadványoknak 1991-ben és természetesen Angliában ez is eredetileg a Puffin kiadásában jelent meg 1986-ban. A kalandot Mark Smith és Jamie Thomson írta és menetét úgynevezett “becsület pontokkal” tették érdekesebbé. Ezek befolyásolják a történet alakulását - és bizony, döntő fontosságú lesz a kaland sikeres vagy éppen sikertelen teljesítéséhez*. A játék a KJK könyvek alapszabályait egyedi választható (harcművész) képzettségekkel** egészíti ki, amik további lehetőségként jelennek meg a kaland folyamán. Bár korábbi játékkönyv ismertetőimben már akadt ilyenre példa, valójában ez volt az első Kaland Játék Kockázat (Fighting Fantasy) könyv, ami alkalmazott ilyen kiegészítést.

A szamuráj kardja a sok nyugati fantasy mellett kellemes kikapcsolódás, főleg ha valaki szereti a távolkeleti színteret, szamurájokat és a japán természetfeletti lényeket. Ebből kifolyólag a kalandot az easternekből ismerős klisék felvonultatása jellemzi, a kortárs harcművész filmek sablonjaiból táplálozik, illetve átjárja a távolkeleti filozófia. A gonosz lények, démonok is eltérnek nyugati társaiktól, nem tombolhatnak csak úgy szabadon, őket is kötik az isteni törvények.

Talán szerencsés választások folyamán, de magát a kalandot roppant könnyűnek találtam, bár olvastam ettől eltérő véleményeket. Tény, hogy sokat segít, ha nem egyenesen létfontosságú, a megfelelő képzettség kiválasztása, a becsületpontok feltornászása és minél több tárgy összegyűjtése, amik a játék vége felé kapnak kulcs szerepet. Valamint a kard titkát sem árt megtudni. Mivel nekem ezek nagy része rendelkezésre állt, nem tudom, mennyire nehezíti meg a küldetés teljesítését ezek hiánya.

Egy szó, mint száz: ha keleti filmeken nőttél fel, ki ne hagyd! Ha nem és nem taszít a környzet, mindenképp érdemes kipróbálni, mert kellemes változatosság a többi játékkönyvhöz képest.

*Sejthetjük, mi történik egy szamurájjal ha ez 0-ra csökken
**Én személy szerint az íjászatot találtam roppant használhatónak.

PlasticE (FotelVándor, 2019.08.07)